Prachtige dag in Yosemite National Park - Reisverslag uit The Pines, Verenigde Staten van LEST Schuuring - WaarBenJij.nu Prachtige dag in Yosemite National Park - Reisverslag uit The Pines, Verenigde Staten van LEST Schuuring - WaarBenJij.nu

Prachtige dag in Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg LEST

22 Juli 2017 | Verenigde Staten, The Pines

Voordat we beginnen met ons verhaal van de dag: bedankt voor alle leuke reacties en goede tips. @Oma Ali, vuurtje stoken mocht;). En inderdaad, we proberen een dag van tevoren een plekje op een camping te reserveren.

1 woord: WAUW. Dit was zeker het vroege opstaan waard! De dag begon al goed, doordat we onderweg wilde herten tegen kwamen. Om 05:37 stonden we midden in de sneeuw, geweldig! Jammer maar helaas, we hebben geen beer gespot... Hopelijk komen die nog tevoorschijn:-). Vandaag stonden 2 leuke wandelingen op de planning: Lower Yosemite Fall Trail & Mist Trail. Het was nog vroeg, dus we konden de camper makkelijk kwijt op de parkeerplaats. Voordat we begonnen aan onze wandeling, zagen we El Capitan, zeer indrukwekkend. Het uitzicht op de Lower en Upper waterfall was ook prachtig. We probeerden zo dicht mogelijk bij de waterval te komen, dus door over de stenen te klimmen. Het werd steeds moeilijker, omdat de stenen groter en gladder werden. Dit was gaaf om te doen! Nog even weer terugkomend op de parkeerplaats, het werd natuurlijk steeds drukker, dus was de kans groot dat als we met de camper naar Mist Trail gingen, we deze niet kwijt zouden kunnen. Daarom gingen we met de shuttle bus hier naartoe. We waren erg blij dat we deze keuze hadden gemaakt, omdat we anders de camper inderdaad niet ergens konden parkeren. Mist Trail was een steile en warme wandeling, maar zeker de moeite waard. Wat een prachtige natuur, gewoon genieten!
Nu staan we op een grote camping buiten het park met een klein zwembad. Hele vriendelijke buren die ons even hebben geholpen met de airco;) uiteindelijk bleek dat we een knopje niet om hadden gezet haha. Morgen een reis dag richting Sequoia en Kings Canyon, zin in!

• 23 Juli 2017 - 08:45

Ali:

Prachtig, hoor! Genieten! En wat een mooie ervaring!

• 23 Juli 2017 - 09:29

Majo:

Super zeg!

• 23 Juli 2017 - 10:31

Mam Joke:

Kijk maar uit met beren. Zij schijnen erg agressief te zijn.

• 23 Juli 2017 - 15:40

Dick:

yosemittertjes, wat een ervaring, super!

• 23 Juli 2017 - 18:47

Jan En Patricia:

Klinkt als en fantastische dag en good thinking! Jullie hebben de slag te pakken! We reizen mee naar Sequoia.

• 25 Juli 2017 - 10:41

Leony:

wauw wat spannend allemaal! genieten!