Dagje San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van LEST Schuuring - WaarBenJij.nu Dagje San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van LEST Schuuring - WaarBenJij.nu

Dagje San Francisco

Door: Sanne en Esther

Blijf op de hoogte en volg LEST

17 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Gelukkig was er een hele aardige politieman, anders hadden we nog op het vliegveld rondgelopen. Maar met BART (soort metro) zijn we al vroeg in San Francisco aangekomen. Vroeg was in dit geval 09.00 uur. We waren al om 04.45 uur wakker, nog ff dutten, maar toch om 07:00 aan het ontbijt. Het was een groot voordeel dat we al zo vroeg begonnen, want het was hierdoor nog een stuk rustiger. We begonnen met het rondlopen bij pier 39. Deze bestaat dit jaar 39 jaar, dus was er allemaal extra's te doen en te kopen. De sfeer hier was heel gezellig:). Vervolgens liepen we langs een fietsverhuur. Hier gingen we fietsen huren om over de Golden Gate Bridge te fietsen. We hadden het er al over gehad dat we verplicht helmen moesten dragen. Dit vonden Tycho en Sanne niet helemaal begrijpelijk. Nou, na onze fietstocht was dit hen wel duidelijk! Het was echt supermooi om over de brug te fietsen, we hebben onze ogen uitgekeken. Maar wat een drukte, en wat een coureurs! Met zulke fietsers is een helm zeker verplicht. Sanne heeft een botsing gehad met een Aziaat, vanwege zijn fietskunsten. Dit gebeurde de weg naar de brug toe, maar ook op de brug was het een aardige klus om hier fatsoenlijk en zonder ongelukken overheen te rijden. Er liepen en fietsten heeeeeeel veel mensen tegelijk over de brug. Dit was al passen en meten, dan nog zijn er altijd mensen bij die willen inhalen of in een keer midden op het pad stoppen met fietsen om een foto te maken. Handig, NOT! Het hielp ook niet mee dat er zo'n harde wind stond. Gelukkig hadden we deze wel een beetje mee. Ondanks al deze bijna-ongelukken, was het een prachtige ervaring om over de brug te fietsen. Daarna werden we met de veerpond langs Alcatraz weer terug naar de pier gebracht. Toen we hier aankwamen, hebben we onze ogen uitgekeken hoe druk het hier in een keer was vergeleken met die ochtend. Nadat we de fietsen weer hadden teruggebracht, wilden we via Chinatown naar het metrostation. Dit was heel grappig om te zien hoe van het ene op het andere moment alle winkelborden in het Chinees geschreven waren. Toen we terug in het hotel waren, hebben we nog heerlijk gegeten en later nog wat gedronken. Nu gaan we heerlijk slapen na deze prachtige dag, welterusten!

• 18 Juli 2017 - 07:58

Majo :

Wat stoer dat jullie over de Golden Gate gefietst hebben! Ik vond met de auto al een hele ervaring!
    En hoe was het weer? Kon je de brug goed zien of was er veel mist/bewolking?
    Zijn jullie ook in Height/ashbury geweest? En de Painted Ladies? De gekleurde huizen uit Full House?
    Sowieso prachtig al die gekleurde huizen in San Francisco hè?
    Het is ook heel leuk om met een cable car te gaan. En natuurlijk Lombard Street niet vergeten!

• 18 Juli 2017 - 08:51

Yvonne:

Leuk om te lezen. Wat gaaf, de Golden Gate bridge! En best eng al die 'coureurs'.
    Weltrusten!

• 18 Juli 2017 - 09:43

Anette:

Geweldig om te lezen en zelf ook herinneringen op te halen. Die jetlag valt nog niet mee he. Pier 39 vonden wij erg leuk om te zien. Wij zijn toen met de cable car terug naar het hotel gegaan. Erg mooi maar wel lang wachten tot je aan de beurt was weet ik nog. Geniet nog lekker met elkaar

• 18 Juli 2017 - 15:25

Wilga:

Wat een mooie dag! Een mooi begin van jullie vakantie! En dan denk je dat je als volleerd fietser uit Nederland heel wat gewend bent, haha, maar goed dat jullie ervaren fietsers zijn ;-)
    Hopelijk is de nacht iets beter verlopen. xxx

• 20 Juli 2017 - 00:29

Jan En Patricia:

Klinkt heel actief ondanks het tijdverschil! markant punt de Golden Gate Bridge. Hoe was de vlucht eigenlijk?