Drukte bij Yosemite - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van LEST Schuuring - WaarBenJij.nu Drukte bij Yosemite - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van LEST Schuuring - WaarBenJij.nu

Drukte bij Yosemite

Blijf op de hoogte en volg LEST

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, Lee Vining

Hai waar komen die mensen allemaal in een keer vandaan?! 2 weken geleden lag overal nog sneeuw, vandaag zijn de eerste campings weer geopend bij Yosemite en de meeste zijn zelfs nog dicht. Dan de temperatuur, van sneeuw naar korte broeken weer! Wij dachten 'even' een mooie camping te zoeken voor de overnachting, maar echt bijna alle campings -die voor campers geschikt zijn- zijn vol... -_-
Door al deze drukte en volle campings, zijn we Yosemite park in- en weer uitgereden: we moesten op zoek naar een camping buiten Yosemite park. Gelukkig eentje gevonden, maar nu nog voor de volgende nacht. Leo is druk bezig om een plek op een camping te reserveren voor de volgende nacht, maar helaas gaat dit niet makkelijk. Op het eerste oog leek alles vol. Toch maar gebeld om te proberen. Alleen als je op deze camping een plekje wil reserveren, moet je member lid zijn; dit kost nog eens $30,- extra, pffff. Nouja, alles voor een plekje, we hebben onze plannen al genoeg moeten aanpassen. Nu nog fingers crossed of het gaat lukken!

Bij het in- en uitrijden van Yosemite park hebben we wel zeker een uur kunnen genieten van de prachtige natuur en het uitzicht op de bergen met sneeuwtoppen. Ook watervallen waren te zien en dit is ongewoon voor deze tijd van het jaar. We hebben de Tioga Road gereden. Verder hebben we the Ellery Lake en Tioga Lake gezien.
Zometeen nog heerlijk uit eten om de dag weer mooi af te sluiten:)

• 22 Juli 2017 - 08:33

Anette:

Ja die parken zitten in het voorjaar al helemaal volgeboekt voor de zomer. Wij hebben steeds overnacht op koa campings. Dit is een keten die op veel plekken in heel Amerika zitten. Helaas nooit in de nationale parken maar op niet al te grote afstanden. We hadde een laptop mee en boekten onze overnachtingen elke keer voor 1 of 2 nachten vooruit. Misschien hebben jullie hier nog wat aan. Veel plezierrrrr!!!!

• 22 Juli 2017 - 09:15

André:

Mooie plaatjes! Ik begrijp nu waarom Trump dat inreisverbod wil. Al die drukte. America First

• 22 Juli 2017 - 09:56

Majo :

Prachtige foto's!

• 22 Juli 2017 - 11:19

Jan En Patricia:

Dat was onze ervaring ook, dat de campings in de nationaal parken vooruit gereserveerd zijn en overvol. Wij keken vaak uit naar State parks buiten de parken en vonden altijd wel een plekje. De app Allstays Camp & RV was voor ons zeer bruikbaar. Ook is het goed om vooruit te plannen en online te reserveren. Soms is een camping vol maar komt er toch op het laatste moment een plek vrij, regelmatig checken...dat geluk hadden we b.v. bij Zion....

• 22 Juli 2017 - 11:50

Mam Joke:

Gelukkig krijgen jullie tips voor de campings. Lieverds van mij krijg je die $ 30,00 Toedeloe